Jeżeli ktoś chciał wzbogacić swoje umiejętności jako instruktora pływania niemowląt o elementy samoratownictwa i pracy z najmłodszymi w środowisku wodnym, to nie można było lepiej trafić! 7-8 grudnia 2024 r. w Termach Maltańskich w Poznaniu zorganizowaliśmy wyjątkowe szkolenie, które zgromadziło uczestników z całej Polski.
Pracujemy z najmłodszymi pływakami już od wielu lat, dlatego poczuliśmy, że jesteśmy na tyle doświadczonymi instruktorami, że możemy się tym doświadczeniem podzielić. Tym bardziej, żę zauważamy jak wielkim zainteresowaniem cieszy się pływanie niemowląt 🙂
Naszym celem było zatem przekazać trochę wskazówek i porad z naszej pracy, a przede wszystkim zapoznać innych instruktorów z trudną sztuką nauki samoratownictwa dzieci.
Teoria i praktyka w wodzie
Pierwszy dzień szkolenia rozpoczął się od wprowadzenia w filozofię zajęć z zakresu samoratownictwa. Uczestnicy mieli okazję zapoznać się z podstawowymi założeniami, które kładą nacisk na bezpieczeństwo, rozwój dziecka i współpracę z rodzicami. Ważnym elementem było omówienie etapów rozwojowych niemowląt, co pozwoliło zrozumieć, jak dostosowywać ćwiczenia do możliwości i potrzeb dzieci w różnym wieku.
Następnie, podczas zajęć teoretycznych i praktycznych, uczestnicy uczyli się technik unoszenia się na wodzie i pływalności. Dzięki materiałom filmowym oraz demonstracjom na lalkach i z udziałem dzieci, instruktorzy mogli przećwiczyć prawidłowe podtrzymywanie niemowląt, zanurzenia i podstawy nurkowania. Kluczowym punktem dnia była hospitacja zajęć prowadzonych przez nas w Termach Maltańskich, co pozwoliło uczestnikom zobaczyć w praktyce, jak efektywnie prowadzić zajęcia z dziećmi i rodzicami.
Bezpieczeństwo ponad wszystko
Drugi dzień szkolenia poświęcony był zagadnieniom bezpieczeństwa oraz budowaniu relacji z rodzicami. Instruktorzy mieli okazję przećwiczyć elementy pierwszej pomocy i dowiedzieć się, jak zapobiegać potencjalnym zagrożeniom podczas zajęć w wodzie. Omówiono również strategie angażowania rodziców w proces nauczania oraz sposoby budowania efektywnej współpracy między instruktorem a opiekunami dziecka.
Jednym z najważniejszych tematów była analiza błędów, które mogą pojawić się w procesie nauczania samoratownictwa. Uczestnicy poznali techniki radzenia sobie z problemami adaptacyjnymi dzieci, sposoby oceny ich umiejętności oraz metody komunikacji, które wspierają rozwój dziecka w wodzie.
Szkolenie zakończyło się podsumowaniem interdyscyplinarnego podejścia Fregata Swimming, które łączy wiedzę z zakresu pedagogiki, fizjoterapii i psychologii. Każdy uczestnik otrzymał certyfikat ukończenia szkolenia, a ostatnie chwile wydarzenia upłynęły na wymianie doświadczeń i inspiracji otwartych dyskusji.
Będziemy Was szkolić dalej!
Dwudniowe szkolenie było nie tylko okazją do zdobycia nowych umiejętności, ale również przestrzenią do wymiany wiedzy i doświadczeń. Uczestnicy podkreślali, że zajęcia były prowadzone w sposób profesjonalny i angażujący, a przekazana wiedza praktyczna z pewnością znajdzie zastosowanie w ich codziennej pracy.
Cieszymy się, że dzięki takim inicjatywom jak to szkolenie, instruktorzy mogą rozwijać swoje kompetencje, a rodzice i dzieci zyskują jeszcze większe wsparcie w nauce i zabawie w wodzie.
Dziękujemy wszystkim za udział! 🙂
I co więcej, nie zamierzamy na tym poprzestać, bo mamy mnóstwo sygnałów od kolejnych osób, które chcą się z nami szkolić. Już w marcu zorganizujemy więc kolejną edycję warsztatów – może Ty też do nas dołączysz? 🙂
Brak komentarzy